بیمه لوارم خانگی | معرفی فرا بیمه و مقایسه با بیمه

زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
introduction to Parainsurance and comparison with insurance

در شرایطی تورمی اقتصادی که شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی، محافظت از آنها به عنوان کالای سرمایه‌ای بسیار حائز اهمیت است. چرا که در صورت بروز خسارت احتمالی، هزینه بالای جایگزینی و حتی تعمیرات لوازم خانگی باعث برهم خوردن آرامش مالی در خانواده خواهد شد.

آسیب دیدن آن‌ها در اثر نوسانات و قطعی برق، شکستگی، نفوذ مایعات و یا ایرادات فنی علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالا می‌تواند شما را درگیر دغدغه‌هایی مثل پیدا کردن تعمیرکار ماهر، با تجربه، منصف و متخصص و یا تامین قطعه اصل کند.

بیمه لوازم خانگی اینزی، یک محصول نوآورانه در صنعت بیمه است که از دستگاه شما در مقابل خطرات و ریسک‌های احتمالی محافظت میکند و علاوه بر جبران خسارات مالی ناشی از خطرات تحت پوشش، نسبت به تامین قطعه و تعمیرات دستگاه نیز اقدام میکند و مصرف کننده درگیر فرآیندهای اداری شرکت های بیمه نخواهد بود.

بیمه لوازم خانگی در دو شکل “بیمه‌کلاسیک” و “فرابیمه” به مشتریان عرضه می‌گردد.

تفاوت بیمه کلاسیک و فرا بیمه در چیست؟

Comparison of Insurance and extra insurance

 

در یک کلام: با فرا بیمه شما با یک تیر 2 نشان زده اید؛ هم بیمه دارید و هم گارانتی.

شرایط و مدت اعتبار بیمه نامه

  1. بیمه و فرابیمه لوازم خانگی از زمان تایید سلامت و صورت فعال‌سازی، به مدت 12 ماه از دستگاه شما در مقابل خطرات تحت پوشش محافظت میکند.
  2. فعال‌سازی بیمه نامه منوط به بازدید بر خط و تایید کارشناسان فنی است. بدیهی است تا زمان تکمیل شدن فرآیند، حتی در صورت پرداخت وجه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.
  3. اگر دستگاه قابل تعمیر نباشد، شرکت پس از برآورد خسارت، مبلغ آن را به صورت نقدی به شما پرداخت می‌کند و یا دستگاه شما را با یک دستگاه هم‌تراز (از لحاظ قیمت) تعویض میکند. در صورتیکه دستگاه به دلیل عدم امکان تامین قطعه تعویض شود، جبران خسارت به تناسب قیمت قطعه مورد نیاز و اجرت تعمیرات محاسبه و پرداخت می‌گردد.
  4. آسیب‌های ظاهری که به عملکرد دستگاه صدمه میزنند به صورت کامل تحت پوشش است. اما برای آسیب ظاهری جزئی که نقشی در عملکرد دستگاه ندارد (مثل فرورفتگی یا دفرمه شدن بدنه) به تشخیص کارشناس بیمه به صورت نقدی جبران خسارت می‌شود.
  5. در صورت بروز خسارت، پرداخت بخشی از خسارت تحت عنوان فرانشیز به عهده مشتری می‌باشد. میزان فرانشیز بسته به نوع دستگاه و در زمان صدور بیمه‎نامه به اطلاع شما خواهد رسید.
  6. در طول دوره پوشش بیمه‌نامه، صرفا یک مرتبه جبران خسارت قابل انجام می‌باشد.
  7. پوشش بیمه‌ای مطابق با ارزش متعارف و روز دستگاه می‌بایست خریداری شود، در غیر اینصورت، خسارت احتمالی مشمول کم بیمه گی و اعمال ضریب ماده 10 قانون بیمه خواهد بود.

استثنائات بیمه لوازم خانگی

Home Appliance insurance exclusions

موارد زیر مشمول این بیمه نامه نمی‌باشد:

  1. کلیه خسارات عمدی.
  2. خساراتی که به مرور زمان رخ میدهد؛ مثل خوردگی، زنگ‌زدگی و فرسودگی.
  3. خسارت وارده به اقلام جانبی؛ مثل ریموت، قفسه، شلنگ‌ آب، باتری، فیلترها و امثال آن.
  4. هرگونه عیب و نقص وارده به ظاهر دستگاه شامل خراشیدگی رنگ، پولیش و سطوح لعابدار.
  5. خسارات ناشی از جنگ، آشوب، بلوا ، واکنش هسته ای و امثال آن.
  6. زیان و مسئولیت های تبعی مدنی و حقوقی مشتری و یا عدم النفع.
  7. مخدوش شدن سریال یا باز شدن دستگاه توسط افراد غیرمجاز.

 

banner of home appilance insurance

سوالات متداول

منظور از «شکست حرز» در بخش سرقت چیست؟

حرز به محلی گفته می‌شود که مال در آن در حالت معمولی محافظت‌شده باشد. مثلاً: گاوصندوق رمزدار، اتاق دربسته با قفل مطمئن، ویترین‌های قفل‌دار در فروشگاه‌ها
«شکست حرز» زمانی اتفاق می‌افتد که سارق برای ورود به حرز و سرقت اموال، موانع امنیتی را بشکند یا از بین ببرد، مانند: شکستن قفل در یا پنجره، بریدن گاوصندوق، تخریب دیوار یا سقف برای ورود.

قاعده نسبی چیست؟

فرض کنید شما برای یخچال فریزر 100 میلیون تومانی خود، بیمه نامه طرح زمرد تا سقف تعهد 50 میلیون تومان خریداری کرده اید، در صورت وقوع خسارت احتمالی، پرداخت وجه خسارت مشمول قاعده نسبی شده و تنها 50 درصد خسارت برآورده شده مبنای پرداخت خواهد بود.
شما تنها یک‌بار می‌توانید در طول مدت اعتبار بیمه نامه برای جبران خسارت وارده به دستگاه از مزایای بیمه استفاده کنید.

فرانشیز چیست و در بیمه لوازم خانگی چقدر فرانشیز داریم؟

به بخشی از خسارت گفته می شود که در زمان وقوع حادثه، بر عهده خود بیمه گزار است و می‌بایست توسط او پرداخت شود. فرانشیز در بیمه کلاسیک 20 درصد و در فرابیمه 10 درصد از هر خسارت میباشد. البته صورت آسیب فیزیکی به صفحه نمایش تلویزیون، فرانشیز 30 درصد خواهد بود.

در صورت خرابی دستگاه چه اقداماتی باید انجام دهم؟

با شماره 1604 تماس بگیرید تا فرآیند ارزیابی و اعزام تکنسین برای تعمیر دستگاه آغاز شود. دستگاه تعمیر و به شما تحویل می‌شود و شرکت هزینه ها را از بیمه دریافت می کند و شما درگیر فرآیندهای اداری بیمه نخواهید شد.
اگر دستگاه قابل تعمیر نباشد چه می شود؟
شرکت پس از برآورد خسارت، مبلغ آن را به صورت نقدی به شما پرداخت می کند و دستگاه شما رات با یک دستگاه هم تراز (از لحاظ قیمت) تعویض می کند.

آسیب های ظاهری تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

آسیب ظاهری که به عملکرد دستگاه صدمه میزند به صورت کامل تحت پوشش است. اما برای آسیب ظاهری جزئی که نقشی در عملکرد دستگاه ندارد به تشخیص کارشناس بیمه به صورت نقدی جبران خسارت می شود.

چه دستگاه هایی را می توانم بیمه کنم؟

صدور بیمه برای انواع یخچال فریزر، تلویزیون ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ماکروویو و کولر گازی تک پنل مشروط به تایید سلامت دستگاه توسط کارشناس، قابل انجام است. 

در صورت سرقت دستگاه، چه مدارکی باید ارایه کنم؟

نامه رسمی مقام انتظامی (گزارش پلیس) و شکواییه ثبت شده نزد مقام قضایی جهت ثبت پرونده خسارت الزامی است. همچنین متعلقات دستگاه (کارتن، ریموت و..) باید تحویل شرکت بیمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *